کد خبر: ۲۳۶۴۲
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید سالانه ۲۰۰ دستگاه راکتور و مخازن تحت فشار|صادرات به عراق، افغانستان و تاجیکستان

مدیرعامل شرکت مهندسی تحقیقاتی یاد آوران رافع اصفهان، با تأکید براینکه سالیانه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ دستگاه تولید می‌کنیم، گفت: این محصولات به عراق و افغانستان و تاجیکستان صادر می‌شود. با تولید هر کدام از این دستگاه‌ها ۸۰ تا ۱۵۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی شده است.

رسول میدان جو مدیرعامل شرکت مهندسی تحقیقاتی یاد آوران رافع اصفهان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت تولید کننده مخازن تحت فشار و راکتور‌های شیمیایی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم، اظهار کرد: این دستگاه‌ها در صنایع مختلف اعم از نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع نظامی و ... کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: این شرکت را در سال ۸۸ به ثبت رساندیم و از سال ۸۳ تبدیل به شرکت دانش بنیان شده است. شرکت مهندسی تحقیقاتی یادآوران رافع اصفهان همواره سعی بر رفع این نیاز‌ها را برای صنایع دارد و تولیدات خود را به صورت سفارشی در اختیار صنایع و پژوهشگران پرتلاش قرار می‌دهد.

میدان‌جو افزود: این تجهیزات در صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی و نظامی، شرکت‌های شیمیایی رنگ و رزین کاربردی شده است. محصولات تولیدی نسبت به مشابه خارجی دارای کیفیت بالا و قیمت پایین‌تر و خدمات پس از فروش نیز دارند. همچنین این دستگاه‌ها متناسب با نیاز مشتریان طراحی و تولید می‌شود.

وی با تأکید براینکه سالیانه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ دستگاه تولید می‌کنیم، گفت: این محصولات به عراق و افغانستان و تاجیکستان صادر می‌شود. با تولید هر کدام از این دستگاه‌ها ۸۰ تا ۱۵۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی شده است.

میدان‌جو ادامه داد: همچنین قرار است تا پایان سال دستگاه جدیدی را بومی‌سازی کنیم که این دستگاه برای تولید کنسانتره کاربرد دارد و نمونه خارجی حدود ۲۰ میلیارد تومان است که ما با نصف قیمت به بازار عرضه خواهیم کرد. متاسفانه نوسانات قیمت در بازار شرکت‌های دانش‌بنیان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. همچنین برای دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری با چالش‌های بسیاری روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع نیاز‌های گوناگون، شرکت رافع اصفهان برآن است که تنوع محصولات خود را هرچه بیشتر افزایش دهد و همچنان در حال توسعه مجموعه با هدف تولید محصولات کاملا ایرانی برای آزمایشگاه‌ها و صنایع بزرگ و کوچک است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی